PERFORMANCE MARKETING
Go North
Go North äger en stor portfölj varumärken som agerar främst i USA men även globalt. Under min tid på företaget ansvarade jag för ett tiotal av dem och jobbade med att höja organisk ranking, klick och konverteringar på Amazon.
Det gjorde jag med AI-driven research, SEO-optimering och konverteringsfokuserad copy.
Nedan ser du exempel på innehåll som kunderna scrollar igenom för att förstå produkternas värde och bli motiverade till köp.
Kunderna upplever innehållet direkt i Amazons gränssnitt, som ser ut så här:
Woolly Mammoth
Konverteringsgraden ökade med 242 % efter att listningen hade uppdaterats med ovanstående content.
ChicLeaf
Konverteringsgraden ökade med 41 % efter att listningen hade uppdaterats med ovanstående content. Här föddes även konceptet Let nature do the dishes, som gäller för alla varumärkets 70 produkter.
Playvibe
Konverteringsgraden ökade med 88 % efter att listningen hade uppdaterats med ovanstående content.
I det här arbetet stod jag för
Strategi
Copy
Data tracking
AI-driven research
Bildgenerering med AI
SEO