Som copywriter är det mitt jobb att få folk att bry sig. Att ta små saker och göra dem enorma, eller förvandla sånt som känns alldeles för stort till något enkelt och fängslande.

Det gör jag med kanaloberoende idéer, hållbara koncept, kampanjer, film och content. Eller varför inte luftballonger, fingerfärg och dumsmarta uppfinningar?

Lösningen är sällan uppenbar på förhand och även om målet är målet behöver vi göra resan dit.

I vårt fall kanske den börjar med en kopp.

Med eller utan mjölk?


Jobb:
Frilans, copywriter och kreatör, 2024
Gullers Grupp, copywriter, 2021–2024
Frihamnsdagarna, kreatör och koordinator, 2021

Skola:
Art director/Copywriter, Yrgo, 2020–2021
Reklam & PR – inriktning data- och systemvetenskap, Stockholms universitet, 2016–2019

Priser:
SABRE Awards, 2025, Content Marketing Campaign – Guld
Swedish Content Awards, 2024, Offentlig sektor & Samhällsinformation – Guld
Publishingpriset, 2024, Filmer som marknadsför besöksmål och evenemang – Shortlist
Spinn, 2024, Årets integrerade – Shortlist
Spinn, 2024, Årets samhällsinformation – Shortlist
Spinn, 2023, Årets innovation – Shortlist
Eurobest, 2022, Brand experience & activation – Shortlist
Epica, 2022, Communication & Public Services – Brons
Swedish Content Awards, 2022, Detaljhandel – Guld
Swedish Content Awards, 2022, Årets sociala medier – Shortlist
Digital Communication Awards, 2022, Purpose-driven communications – Silver
European Excellence Awards, 2022, Energy – Guld
European Excellence Awards, 2022, Innovation of the year – Shortlist
European Excellence Awards, 2022, Data driven & automated communications – Shortlist
European Excellence Awards, 2022, Event & experimental marketing – Shortlist